May 22, 2017

Zdrowe Fakty

Według specjalistów z dziedziny dietetyki wystarczy jedna łyżka oleju rydzowego aby zapewnić organizmowi dzienną dawkę nienasyconych kwasów tłuszczowych, znanych z właściwości obniżających poziom „złego” cholesterolu (nawet do 12% w przeciągu 2 tygodni!*).

Zapobiegają one tym samym chorobom układu krążenia oraz nadwadze. Olej Rydzowy w swoim składzie zawiera również szeroki zakres składników mineralnych, witaminy A, E oraz kilka z grupy B, kwas linolowy, linolenowy, eicosenowy oraz olejowy, a także lecytynę.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że skład kwasów tłuszczowych oleju rydzowego jest cenniejszy niż ten, który występuje np. w oliwie z oliwek, oleju słonecznikowym czy rzepakowym. To właśnie dzięki jego wyjątkowemu składzie wykazuje on długi okres przydatności do spożycia (nawet do sześciu miesięcy).

Olej rydzowy cechuje również wiele zastosowań prozdrowotnych. Wpływa na proces gojenia ran, wszelkich owrzodzeń oraz oparzeń. Dodatkowo wskazuje właściwości łagodzące i usuwające objawy atopowego zapalenia skóry, dermatozy i wypryski.

Co więcej przyspiesza wydzielanie żółci. Olej rydzowy chroni także wątrobę, trzustkę, serce, jelita, a także nerki. Ponadto łagodzi objawy artretyzmu i reumatyzmu, jak również alergii. Reguluje poziom lipidów, cukru i cholesterolu we krwi.

*Badanie przeprowadzone przez Instytut Żywności i Żywienia